شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sat 18 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ ، ساعت ۰۹:۰۸:۱۹

همسو با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی
٩٧ درصد از کالاهای مجتمع پارس جنوبی از سازندگان داخلی تامین می‌شود

باشگاه خبری فراساحل: دبیر شورای خودکفایی مجتمع گاز پارس جنوبی از رشد ٩٧ درصدی تامین کالاهای ساخت داخل در جهت بومی‌سازی تجهیزات و قطعات پالایشگاهی خبر داد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از شانا، احمد گوجانی تاشاری با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری همسو با تقویت سازندگان داخلی و همسویی کامل با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: مجتمع گاز پارس جنوبی اقدامات موثری در مسیر بومی‌سازی تجهیزات و قطعات، با هدف تامین نیاز‌های پالایشگاهی و توانمند‌سازی سازندگان داخلی و بومی‌سازی دانش فنی انجام داده و به همین واسطه به صرفه‌جویی بسیار خوبی دست یافته است.


وی با اشاره به امضای تفاهمنامه با سازندگان داخلی افزود: با تشکیل جلسات متعدد در کمیته‌ تخصصی مکانیک برای راهبری پروژه‌های تامین اقلام و تجهیزات مکانیکی مورد نیاز و دریافت مصوبه از شورای خودکفایی، موفق شده‌ایم برای انجام مهندسی معکوس و بومی‌سازی تمام پمپ‌های رفت و برگشتی، تفاهم‌نامه‌ای را بین شرکت هسا و مجتمع ثبت کنیم. گوجانی به تفاهمنامه‌ ساخت پمپ رفت و برگشتی در سال ٩٤ اشاره و اعلام کرد: عملیات ساخت و مراحل آزمایش میدانی پمپ رفت و برگشتی گلایکول با موفقیت انجام شد و همچنین با توجه به امضای این تفاهمنامه، موافقت نامه‌ای برای ساخت یک نمونه از پمپ‌های رفت و برگشتی مجتمع به امضای مدیران عامل دو شرکت رسید.


گوجانی با تاکید بر اقدامات انجام شده در بخش شیرآلات و مبدل‌های حرارتی تصریح کرد: در حوزه‌ شیرآلات با بررسی‌های انجام شده و مراحل شناسایی، تجمیع، تنوع‌زدایی و نیاز‌سنجی انواع شیرآلات پروانه‌ای و اکچیتورهای موجود در پالایشگاه‌ها، یکپارچه‌سازی اسناد فنی موجود و شناسایی مدل‌های مشابه هر تجهیز در دستور کار قرار داشته است که با اقدامات انجام شده، قرارداد ساخت انواع شیر‌های پروانه‌ای و قرارداد ساخت انواع اکچیتورها (عملگر) با شرکت‌های توانمند داخلی امضا شد.


وی ادامه داد: با هدف بهره‌مندی از توانمندی‌های علمی، تحقیقاتی، کارگاهی و آزمایشگاهی و نیز ظرفیت‌های بالفعل و بالقوه در جهت ایجاد فرصت‌های بهبود و توسعه و با توجه به سوابق مثبت اجرایی شرکت‌های سازنده‌ داخلی در خصوص ساخت مبدل‌های صفحه‌ای، اجزا و قطعات آن و همچنین پیرو مصوبات شورای خودکفایی مجتمع در سال ٩٤، تفاهمنامه‌ای برای شناسایی، تجمیع، یکسان‌سازی و تنوع‌زدایی مبدل‌های صفحه‌ای موجود در پالایشگاه‌های  مجتمع با یکی از شرکت‌های داخلی امضا شد.


به گفته دبیر شورای خودکفایی مجتمع گاز پارس جنوبی، در بخش قطعات و تجهیزات برقی و ابزار دقیق، تفاهمنامه‌ اتصالات ابزار دقیق،‌ شیرهای سوزنی و چند رله های موجود، به امضای مدیران عامل مجتمع و شرکت پارس رگولاتور رسید. گوجانی ادامه داد: به‌دلیل حساسیت زیاد کارت‌های الکترونیکی و قطعات ابزار دقیق، متخصصصان مجتمع در کمیته‌ تخصصی برق و ابزار دقیق پس از بررسی‌های لازم و آزمایش‌های میدانی، موفق به ساخت نمونه‌های متعددی از کارت‌های الکترونیکی از سوی شرکت‌های سازنده‌ توانمند داخلی شدند که خوشبختانه نتایج آن بسیار موفقیت‌آمیز بوده است. وی یادآور شد: همچنین پیرو مصوبات شورای خودکفایی مجتمع گاز پارس جنوبی، قراردادی برای ساخت کارت‌های الکترونیکی مربوط به توربین‌های گازی با سازندگان داخلی امضا شد.



  کد خبر : 1866
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :